Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Najstarszy Gräf & Stift skasowany!

MKS Skarżysko-Kamienna podjęło decyzję o skasowaniu pierwszego spośród swojej floty autobusu Gräf & Stift NL202. Był to najstarszy pojazd tego typu, który charakteryzował się m.in. równą linią okien bocznych.

19 stycznia 2016, po ponad miesiącu od odstawienia pojazdu, wyrejestrowany został najstarszy autobus marki Gräf & Stift będący we flocie MKS Skarżysko-Kamienna. Autobus wyprodukowany został na początku 1992 roku i jego pierwszym właścicielem było przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej w Innsbrucku.

W IVB Innsbruck służył do 2008 roku, kiedy to został sprzedany do Polski – za pośrednictwem przedsiębiorstwa „Gryf” z Żukowa wraz z bliźniaczym Gräf & Stiftem NL202 (skarżyski nr taborowy #415) trafił do PGK Suwałki. Otrzymał numer taborowy #124 oraz nr rejestracyjny BS 31200. Pracował tam do 2011 roku, do czasu zakupu 15 Mercedesów Connecto, które zastąpiły wysłużone autobusy typu NL202 (Gräf & Stift oraz MAN).


Pod koniec lipca 2011 ex-suwalski #124 trafił na dwutygodniowe testy do MKS Skarżysko, które zakończyły się pomyślnie i autobus wraz z 6 innymi pojazdami został odkupiony od PGK.

Pod koniec roku 2011, na przełomie listopada i grudnia, pojazd został pomalowany w aktualnie obowiązujące barwy MKS. Na przodzie wyróżnione zostało logo „MAN”, które zasadniczo nie powinno znajdować się na pojeździe (ponieważ Gräf & Stift jedynie produkował autobusy na licencji MAN).


W tej formie autobus funkcjonował aż do końca listopada 2015 roku, kiedy to po poważnym uszkodzeniu tylnego zawieszenia zdecydowano wystawić pojazd na sprzedaż. 30 listopada pojawiło się ogłoszenie o zamiarze jego sprzedaży za kwotę 9900zł netto (pisaliśmy o tym tutaj), lecz żaden z oferentów nie był zainteresowany zakupem tego pojazdu. W połowie grudnia pojazd został roztankowany oraz odstawiony na uboczu zajezdni (wraz z Jelczem 120M #395).

Początek roku 2016 przyniósł decyzję o wycofaniu pojazdu ze sprzedaży oraz skierowaniu go do postępowania kasacyjnego. Zdemontowane zostały wszystkie części, które mogą przydać się do naprawy innych pojazdów tego typu, a resztę autobusu przekazano do stacji kasacji pojazdów znajdującej się przy ulicy 3 Maja w Skarżysku.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie będzie widoczny. Pola oznaczone * są obowiązkowe.

*

*